4 oktober 2012

L:A BRUKET.



Bilder lånade från lillabruket.se

Det är okej att förälska sig i produkter va? Jag gillade dessa bara av att höra om dem. Bestämde mig på en gång att de ska Catten få i present när hon fyller år. Varbergs tjej osv.
Idag har jag klämt, smort, luktat och suktat. Köpte flytande tvål och sheasmör till Catten, nästa gång ska jag shoppa till mig själv, även jag Varbergs tjej. Gillar förpackningarna (som skulle vara ännu grymmare i glas), etiketterna, att de är ekologiskt framtagna och självklart att de är från min hemstad.

Tillverkningen av Lilla Brukets tvålar och kurbadsprodukter sker i Varberg där kurbadstraditionen vårdats i 200 år.
Ingredienserna i våra kroppsprodukter, som tvålar och oljor m.m. är ekologiskt framställda och inga artificiella konsistens, färg eller doftmedel är tillsatta. Varje produktbas är framställd som en balans av olika vegetabiliska råvaror, eteriska oljor och örter m.m. beroende på vilka egenskaper och effekter man vill ta tillvara hos växterna: energigivande, fuktighetsbevarande, mjukgörande, läkande, skrubbande m.m.
När vi har skapat Lilla Brukets tvålar och oljor har vi haft ambitionen att alla produkter skall hålla hög kvalité, ha en tydlig funktion, dofta fantastiskt och vara vackra.
Vår stil är traditionell och funktionell och vi är generösa när vi arbetar. Detta gör att våra produkter är fulladdade med våra favoritingredienser och de känns och doftar mer än de flesta. Äkta genuin och generös lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar